Nyt liv til mine vægge

Siger du tak for god service?

 

money-card-business-credit-card-50987

Begrebet service er i den grad over os. Igennem de sidste par år, er der kommet mere og mere fokus på oplevelses økonomi.
Service er blevet et buzzword i takt med at hele vores måde at handle også har ændret sig. Førhen hvis vi fik dårlig betjening kom vi ikke tilbage i butikken og måske brokkede sig til et par venner. I dag er billedet jo helt anderledes. Vi har fået mange flere muligheder, og er vi ikke tilfredse med service niveauet finder vi et andet sted og er det helt slemt så starter folk en shitstorm på de sociale medier.

Mange forretninger lever i dag i den grad på deres service for at holde kunden i butikken, så de ikke køber varerne hos konkurrenten eller på nettet. Selv om jeg også handler en del på nettet, så holder jeg rent faktisk af at komme ind i en butik for at se og føle varen og oplever jeg en god service køber jeg gerne varen i butikken selv om jeg måske kunne finde den billigere på nettet.
Jeg vil sige jeg forventer så også at få en god betjening når jeg træder ind i en butik. Der er ikke noget værre at komme ind i en butik og føle man er til besvær.
Så kan man jo lige så godt holde lukket på grund af velstand.

Den anden aften var jeg i IKEA med en af mine venner. I samme varehus havde vi to forskellige oplevelser med personalet.
Jeg er i gang med at kigge på nyt køkken og min ven skulle hører omkring en bordplade til hans køkken.
Det var egentlig to simple spørgsmål vi havde. Jeg ville hører om hvordan det foregår med at få en konsulent ud og måle køkkenet op og derefter få lavet en tegning. Det skal lige siges at det jo er en ydelse man betaler for. Da jeg tænker det er noget nemmere end jeg selv står og måler det hele op.

Any way, vi blev mødt af den mest arrogante medarbejder jeg tror jeg nogensinde har oplevet. Han var så ligeglad med hvad jeg spurgte om og stod i takt med jeg stillede mit spørgsmål og klikkede han løs på sin kuglepen og halv rullede med øjnene. Det var helt tydeligt at det bestemt ikke passede manden jeg stillede disse spørgsmål uden at have bestilt tid… Samtalen endte ud i at jeg aldrig fik besvaret mit spørgsmål, og jeg sagde okay jeg tror bare jeg går hjem og kigger på nettet. Min ven fik dog heller ikke meget hjælp da det var hans tur.
Efterfølgende susede vi over i garderobe afdelingen og her blev vi mødt af en hel anden form for service. Netop den som vi også burde være mødt med i køkkenafdelingen. Her var det en medarbejdet med overskud og som gav sig rigtig god tid til at besvare alle spørgsmål.

Da vi var færdige roste jeg ham for hans overskud og den service han havde ydet.

Selv om de fleste vil mene at god service er en selvfølge, så syntes jeg det er vigtigt at rose de folk som yder en forskel når det handler om god service.

Rigtig god weekend.

 

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Nyt liv til mine vægge