Podcast det nye sort…

På ferie hos Rihanna… Part 1

billede-06-01-2017-11-58-23Jeg nåede ikke at holde sommerferie sidste sommer, da jeg havde travlt med at læse til den eksamen jeg tog tilbage i december.

Så jeg havde i noget tid gået og tænkt på hvor jeg skulle holde ferie i januar. Der var et par destinationer på listen, så som Costa Rica og Cape Town, da jeg endnu ikke har været der.

Det kom mig så for øre en novemberaften da jeg var ude og spise med en af mine veninder, at de havde bestilt tur til Barbados. YES ”Riannas ø”. Tja det var så eneste jeg kendte til denne lille caribiske perle, der er på størrelse med Bornholm. Der ville jeg gerne med.

Jeg fik hurtigt afklaret med arbejdet om at holde fri det meste af januar. Ligeledes at dele lejlighed med en veninde mens vi var derover.

Så den 5. januar om morgen rejste vi 5 voksne og 3 børn afsted. Først med SAS til Manchester og derefter Thomas Cook til Barbados. Flyet var ikke fyldt så fik hurtigt tillusket mig en plads ved vinduet og sædet ved siden af mig var frit, så jeg følte jo nærmest jeg fløj business selv om det var et charterfly. I kid you not, det er nok en af de hurtigste flyvninger jeg har været på, altså sådan føltes det, selv om vi havde 9 timers flyvetid fra Manchester til Barbados. Jeg er nemlig normalt ret utålmodig når jeg flyver. Jeg tror det er en gammel arbejdsskade fra da jeg selv var stewardesse. Jeg kan ikke helt slappe af.
Så for at gøre flyvetiden lidt kortere havde jeg downloaded en serie fra Netflix jeg havde glædet mig til at se. Men men men, det endte med jeg gled ind og ud af drømmeland, så da der var 3 timer tilbage af flyvningen blev jeg nærmest presset over der ikke var længere fordi jeg følte jo næsten ikke jeg havde fået Netflixet den nok. Ha ha ha…

billede-05-01-2017-20-45-49

Ved 18 tiden ankom vi til Barbados, solen var ved at gå ned men fik lige fra luften set et par hvide strande med meget klart og blåt vand…. Ahhh jeg kunne bare ikke vente med at se og det hele næste morgen.

Da vi kom ud af flyet blev vi mødt med en behagelig varme. Jeg kunne bare mærke det her…. Det ville blive SÅ godt de næste uger.

billede-05-01-2017-23-01-28Vi blev hentet i lufthavnen og så kørt til det lille grønne hus i Silver Point, der skulle være vores hjem de næste uger.
Det er rigtig svært at danne sig et rigtig indblik i hvordan alt er når man ankommer i mørke og ellers kun har set billeder af stedet.
Vores lejlighed var omkring 40-50 kvm og så ellers første parket til vandet. Selve huset indvendigt var rimelig simpelt, to soveværelser, badeværelse og et fællesareal som bestod af et køkken. Der var ikke rigtige vinduer i værelset men kun skodder… Den del kommer jeg tilbage til.

Der var et spot i vores lejlighed som blev vores favorit og det var vores lille balkon med den mest fantastiske udsigt.

Men vi havde ikke mere end lige smidt vores kufferter hvorefter en af vores venner som var taget i forvejen stod hos os med kolde øl og sagde vi skulle ud af have drinks…. Så første aften blev indviet på en lokal surfbar og en god gang rompunch…

billede-06-01-2017-02-26-39

Næste morgen… wauuuuuu siger jeg bare. Vi blev mødt med den vildeste udsigt da vi åbnede dørene til vores lille balkon.

billede-08-01-2017-15-26-00Her kan i se Karina og jeg spise morgenmad. TJEK LIGE UDSIGTEN…

Som tidligere nævn boede vi i Silver Points som er en lille by sydøst for Bridgetown. Stedet er mest hos Kitesurfere og padde surfere. Mine venner som jeg var afsted med er alle kitesurfere så det var også dem som havde fundet det lille grønne hus. Vi boede jo bogstavelig talt på spottet. Jeg var taget med for at sole og slappe af.

Egentlig havde jeg i tankerne om at tage nogle surf lektioner altså rigtig surf. Men det blev ikke rigtig til noget da det sted hvor man kan surfe var helt fladt i de 18 dage vi var der. Så for mit vedkommende blev det i stedet til en del læsning og så ellers turistet den rundt på øen. I del 2 og 3 vil jeg skrive om henholdsvis vestsiden og østsiden af Barbados og i det hele taget om livet på Barbados.

Den første dag gik med at lære vores område og byen Oistins Bay at kende. Når man ikke bor på hotel, så er det jo vigtigt at få orienteret sig om hvor det lokale supermarked er, gode restauranter og i det hele taget hvordan infrastrukturen er når man ikke har lejet bil.

Qua jeg styrer en Instagram konto for et større surf brand, har jeg en del kontakter rundt omkring i verden. Så inden jeg tog afsted havde jeg taget kontakt til en på Barbados som har tilknytning til det surf brand og aftalt at mødes med ham den første dag vi var der. For lige at gøre lidt reklame for ham, så har han den vildeste og flotteste Instagram konto den kan i se HER .
Vi mødtes og han var så sød at kører mig rundt i Silver Point og Oistins for at vise mig de steder der var værd at se samt hvilke restauranter der var værd at besøge, samt fortælle mig lidt historie om øen og hvordan livet i det hele taget er der.
Vi sluttede vores lille møde af med at nyde en øl ved solnedgang og derefter se på nogle af de longboard og padde surfere der var ude.

billede-08-01-2017-04-05-32 billede-08-01-2017-03-10-33

De næste dage tog jeg den som liggestol bestyrer på stranden, der skulle jo oparbejdes en god tan, jeg havde jo verdens bedste udsigt bestående af Azur blåt vand og en masse kitesurfere.

billede-10-01-2017-19-29-39 1p8a6608

Her er vores hus set udefra. Vi (Karina og jeg boede i stue etagen og vores venner boede på 1. sal)

1p8a6482 billede-07-01-2017-03-50-02

Næste gang vil jeg fortælle om nogle af de smukkeste strande jeg så på vestkysten og om hvordan rygterne om nogle af verdens bedste surfere pludselig florerede fordi der ville komme store bølger. Læs med om det lykkedes mig møde nogle af disse surfere.