Update fra ferielandet!

Instragram som tour guide

Jeg har haft min Instagram konto siden 2010-2011, jeg kan ikke helt huske hvornår jeg installerede den. I starten kunne jeg ikke helt se hvad jeg skulle bruge app´en til, fordi der var jo Facebook som var et udmærket til at uploade billeder og det var jo der vennerne var.
I dag bruger jeg faktisk mere Instagram end Facebook, det er her jeg følger med i mine venners liv, men det er også her jeg finder inspiration til mine billeder. Både nye ideer til billeder, men også hvad der trender i redigering af billeder.
Det er helt klart en tidsrøver, og jeg kan ofte se mig selv helt fordybet i at kigge billeder igennem og søge på forskellige hashtags.

Hashtags er jo en hel jungle i sig selv, dog kan de hjælpe mig godt på vej når jeg søger efter specifikke lokationer eller billeder.
Jeg tror vandene er i to, der er nogle der ikke bruger hashtags og så er der dem som jeg der bruger en del.
Ligeledes prøver jeg så vidt muligt også at tildele lokation når jeg uploader mine billeder. Fordi det gør jo for andre at det også er lettere at søge. På den måde får jeg jo også ledt andre brugere forbi min profil.

De sidste par gange når jeg har skulle rejse et sted hen, så har jeg faktisk brugt en del tid på at researche stedet. Og nej det har ikke været via Politikkens ”Vi rejser”. Faktisk har jeg mest brugt Instagram. Her kan man jo se hvad der er værd at se og som ofte se detaljer omkring stedet som man ikke kan Google sig frem til. Man kan så diskutere om jeg går glip af hele rejseoplevelsen ved at have set billeder af det meste inden jeg ankommer til destinationen. Her vil jeg sige klart nej. Jeg tror faktisk at jeg får mere ud af det, fordi jeg jo ser små detaljer på forhånd som jeg måske ikke ville have set hvis jeg selv gik rundt og kiggede eller måske aldrig have fundet et lille lokalt sted, hvis det ikke var fordi jeg havde set billeder af det inden.

For mig er Instagram blevet en slags rejse tour guide, der kan hjælpe mig med at finde og se steder jeg måske ikke ville have overvejet at tage hen hvis det ikke var for billederne.

I dag har jeg holdt min sidste feriedag i denne omgang…. Nu lyder det som om der går meget lang tid inden jeg stikker afsted igen. Faktisk går der kun en måned inden jeg skal afsted. Jeg kan fortælle jer, jeg er allerede i gang med at researche området for steder jeg gerne vil se de dage jeg er der.

Jeg syntes mine sidste feriedag skulle bruges lidt fornuftigt. Så her til morgen tog jeg den store vinterjakke på og cyklede ind til byen. Som jeg fortalte i går, så har jeg aldrig været inde i Palmehuset i Botanisk have. Jeg har set masser af billeder derfra, men jeg havde stadig oplevelsen til gode. Cyklen godt parkereret ved Torvehallerne og en obligatorisk To Go kaffe begav jeg mig over mod Botanisk have. Selve palmehuset var en stor oplevelse. Jeg har et eller andet med palmer. Jeg ELSKER dem. Så her skal jeg klart tilbage, dog tænker jeg næste gange at ankomme i lidt mere sommerligt tøj. Jeg havde jo godt regnet ud at der ville være tropisk varmt dernede og med en høj luftfugtighed. Varmen og min store uld sweater var bare ikke et match, lad mig sige det sådan.
Så efter at have været en tur rundt og i de tilstødende drivhuse vendte jeg snuden ud mod parken.
Jeg ville egentlig gerne op i Tårnet på Christiansborg. Så efter en tur igennem byen ankom jeg til Christiansborg. Jeg var bare ikke den eneste fordi som jeg ankom, kom der en bus fyldt med asiatiske turister og deres sefie stænger. Selv om jeg jo også var på fototur med mig og min strakte arm, så opgav jeg at komme op i tårnet og begav mig i stedet over på ridebanen. For at tage ned til det Kongelige bibliotek.
Jeg har kun været på det Kongelige bibliotek en gang før og det var til kultur aften, så jeg ville gerne prøve at se det i dagslys.
Det er jo en fantastisk bygning både ude og inde. Jeg blev fascineret over den leben der var derinde af unge studerende. Jeg er nu mest vild med den gamle del, hvor den store læsesal er. Når man kiggede ind igennem ruden, så kunne det næsten ligne en scene fra en film.
Min dag sluttede i Torvehallerne med en frokost og så var det ellers tilbage på cyklen til Frederiksberg.

Hvis det ikke havde været for Instagram, var jeg nok aldrig kommet nogle af disse steder jeg har været i dag.
Du kan følge mig på Instagram: jillchristina_dk