#Instaboyfriend version 2.0

Slå algoritmen: Instagram Stories

Hvor ofte sidder du og bliver fanget i at kigge andres stoies igennem på Instagram? Nogle gange er det jo næsten bedre underholdning end at se TV. Hvorfor? Fordi vi alle er nysgerrige på hinandens liv.

Instagram Stories er blevet et hit efter at det kom frem her for et par år siden og et fantastisk værktøj til at engagere dine følgere på en ægte måde og ligeledes øge antallet af dine følgere. Hvis du ikke er kommet med på bølgen i at lave stories så er det NU.

DET ER IKKE ALTID LIGE NEMT:

Tro mig, da jeg startede med at lave mine første stories, syntes jeg bestemt ikke det var sjovt. Det med at skulle tale til kameraet velvidende at der var en masse på den anden side der kiggede med var grænseoverskridende. Jeg laver mine stores på engelsk fordi jeg har en del udenlandske følgere og selv jeg om er relativ god til engelsk, så skal jeg alligevel tænke mig om en ekstra gang inden jeg taler… Jeg plejede at tænke meget over, hvordan jeg så ud, lød og omkring hvad jeg delte… men over tid har jeg lært noget meget vigtigt. Ingen gider mere det perfekte.

LAD OS DYKKE NED I STRATEGIEN:
Klar, parat, start!

Som jeg beskrev før, så er folk trætte af perfektthed. Dog er det en god ide at føle dig parat og forberedt på hvad du vil sige i dine stories. Med det mener jeg ikke du skal følge et manuskript, men bare have i baghovedet i hvad du vil sige, så ordene flyder mere.

Dagligdagen:
Del din dagligdag. Del de sjove øjeblikke, hvad du laver i løbet af dagen, uredigeret billeder, alt hvad der har at gøre med det ægte liv. Ikke nok med dine følgere vil æde det råt, men det vil også minde dig om at det hele ikke behøver at være perfekt, når du viser omverden om dit liv.

Brug afstemningsknappen (poll)

Find ud af hvad dine følgere gerne vil have. Brug den lille poll knap til at høre hvad andres mening. Men det inviterer også til at finde følgere engagerer sig. Det viser også over for Instagram at dine følgere engagerer sig i dine stories og på den måde kommer du ud til flere.

 

Nå ud til flere:
Når du poster på stores, så brug geotags, hashtags og tag andre konti. Du vil finde ud af dine stores kommer ud til mange flere og på den måde kan du få nye følgere.

Swipe Up:
Hvis man har 10.000 følgere eller derover får man en swip up funktion på sin stories. Det vil sige at du så kan linke til andre sider, hvis du har en blog eller en hjemmeside.

Brug storeis som Call to Action:
Stories er en god måde at få opmærksomhed, fx hvis du har en ny post. Det er ret almindeligt at tildække billedet en smule så der bliver skabt en nysgerrighed og på den måde kan få folk ind på din profil. Men om ikke andet så kan de genkende billedet når det senere dukker op i deres feed.

Gem dine stories:
Stories lever jo kun i 24 timer og så forsvinder de. Du har dig muligheden for at gemme dem, og derved kan dine følgere se dem længere. Du kan inde på din profil gemme dem som hightligst. Det er en god måde hvis du fx har nogle stories som du gerne vil have lever lidt længere.

Del stores du er tagget i:
Hvis du er tagget i et post eller en story har du mulighed for at dele det på din egen story. Det er en rigtig måde at lede nye følgere både en ene og den anden vej.

 

Nu har du lidt at starte på. Instagrams elsker når du bruger deres filte, eller nogle af alle de sjove features de har sat ind, så som gifs, location, poll og quizz. Jo mere du kan få engageret dine følgere jo mere favoriserer Instagrams algoritme dig.

 

Held og lykke med dine stories.

 

Du kan altid følge med på min Instagram HER.

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

#Instaboyfriend version 2.0